5.1.3. - יעילות - המשך
2. פרק הזמן שבין קליטת העובד לבין אישורו במערכת המידע
תמונת מצב
|
|
|
1. אצילת הסמכויות בתחום מתן אישור קליטה למשרדי הממשלה אפשרה לייעל ולקצר את משך הזמן בין הקליטה לאישור העובד. ניתן להצביע על ירידה בכמות הימים הממוצעת בין הקליטה לאישור הקליטה.
|
|
|
ניתן להצביע על שיפור של כעשרה אחוזים במשך הזמן שבין הקליטה לאישור ההעסקה במערכת. בתקופה העיקרית שבה יושמה האצילה, רוב הקליטות אושרו עד 28 יום מיום הקליטה (רובן עד היום ה-21), ואולם, כ-20 אחוז מהקליטות מאושרות עדיין במערכת המידע בפרק זמן של יותר מ-35 יום (בשבעת משרדי הממשלה). כמו כן, נראה כי ניתן לייעל תהליך זה ולקצרו באופן משמעותי ולפיכך מומלץ לקבוע תכנית פעולה מערכתית, בהתאמה למדיניות שנקבעה באוריינטציה לשירות המדינה.
|
|
|
2. במערכת הבריאות, תהליך האישור מיום הקליטה יעיל ומצוי בתהליך קיצור ושיפור. כ-90 אחוז מהקליטות מאושרות עד 21 יום. בשישה בתי חולים, רק במקרים מועטים אישור הקליטות מתבצע בפרק זמן של 35 יום.
|
|
|
3. לצורך קבלת תמונה מלאה, נבחנו פרקי הזמן המאושרים בנציבות אל מול המשרדים ואל מול הנציבות עצמה ביחס לתקופה המקבילה. נמצא כי ביחס למשרדים האחרים, האצילה הביאה להתייעלות במשרדים ובנציבות גם יחד.
מתווה ליישום
- עידוד והגדרת יעדים מקומיים למשרדים לשם מעקב וקיצור הזמן בין יום הקליטה לאישור הקליטה במערכת המידע, על ידי בניית תכנית פעולה מערכתית.
- בדיקה מעמיקה למציאת החסמים העיקריים בתהליך הקליטה והאישור.
- הפקת דוח חודשי או רבעוני משרדי (בהתאם לכמות הקליטות הממוצעת במשרד), שישקף את תמונת המצב של הנקלטים ביחס לאישור הקליטה.
- יצירת ממשק בין מערכת הגיוס המקוונת לבין מודול תיק עובד, לצורך העתקת נתוני העובד באופן אוטומטי.